Despre mine

Fotografia mea
Romania
Acum, sunt bine asa cum sunt. Si cum spunea Nico, "nimic nu vine prea devreme sau prea tarziu". Ma iubesc si ma accept asa cum sunt.

sâmbătă, 27 august 2011

Sfantul Fanurie

Crestinii ortodocsi il sarbatoresc azi, pe Sfantul Fanurie. Sarbatoare este insotita de un ritual al turtitelor. In locul unde se ruga Sfantul intra cel mult trei persoane. Biserica e joasa, cu icoane aproape sterse. In dreptul icoanei FACATOARE DE MINUNI arde permanent o lumina. Poate aceasta e lumina pe care localnicii o vad printre copaci, poate e semnul ceresc ca sunt iubiti si ca rugaciunile sunt ascultate.

Ritualul turtitelor
 Cei care au nevoie de ajutor pot sa i-L ceara. Ritualul dureaza 10 zile. Se coc turtite sau cornulete noua zile la rand. Turtitele se impart la 3 persoane care spun "bogdaproste", iar cel care imparte spune: SA FIE PENTRU MAMA SFANTULUI FANURIE. 
Dupa ajutorul primit de la Sfant, se face o placinta cu oua si branza, se imparte la 3 persoane si se spune: MULTUMESC SFANTULUI FANURIE PENTRU AJUTOR. (sursa internet)
Marturisesc, ca nu stiam de existenta acestui Sfant. Dar simt ca nu intamplator mi-a fost dat sa aflu, sa vad cum se pregatesc oamenii bisericii spre a-L intampina pe Sfantul Fanurie. Am gustat si eu din turtite, m-am rugat, iar acum va sugerez sa aprindeti o candela si sa va rugati pentru voi, pentru cei de langa voi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu