Despre mine

Fotografia mea
Romania
Acum, sunt bine asa cum sunt. Si cum spunea Nico, "nimic nu vine prea devreme sau prea tarziu". Ma iubesc si ma accept asa cum sunt.

duminică, 26 februarie 2012

Disciplina iubitoare

   Tot  mai des aud in jur :"putina bataie la copil nu strica".Dupa parerea mea e cea mai  crunta afirmatie(sa ma exprim  frumos).Dragi parinti,oameni buni  ,violenta duce la violenta. Cum sa atingi  o minune din viata ta,un dar pe care l-ai primit?Stiu poate multi spuneti""ei da,vorbeste ea care nu e parinte"Puteti sa ziceti orice ,caci nu imi pasa.Da nu sunt parinte,am lucrat 10 ani cu copiiii,am in preajma mea minuni.DA,e foarte adevarat ca sunt momente cand simti ca ai obosit,cand nu stii ce sa faci(si pac urli,ca ,na, e cela mai simplu,sau  tragi o palmuta,ca de",bataia e rupta din rai").V-ati dorit acesti copii in viata voastra,oferiti-le iubirea voastra neconditionata!Asta nu inseamna rasfatul excesiv,nu,nicidecum.Nu, faci ce vrea el cand vrea el doar ca asa vrea el,si,vai DOAMNE,cat il iubesti.!In  felul acesta ii faci rau.Incearca sa-i oferi o educatie bazata pe iubire,reguli care au la baza iubirea.El cu siguranta simte lucrul acesta.Lasati-l  sa se manifeste dirijandu-l din umbra.Da,nu e usor:dar ati ales sa fiti parinti si asta nu e intamplator,v-ati asumat responsabilitatea aceasta.Informati-va,documentati-va,vedeti de ce are nevoie minunea din viata ta?Cand simti ca nu mai poti,pentru ca ,e normal ,nu-ti varsa nervii pe el.Roaga sotul,sotia,bunicul,sa stea o ora  cu el ,timp in care tu stat  cu  tine,efectiv faci in ora aceea ce ai chef.Daca tu,ca parinte esti plin de nervi, copilul simte lucrul acestaVa  recomand din toata inima cartea:"Copiii vin din RAI".Nu exista o reteta a educatiei ,dar te poti documenta si poti aplica ceea ce consideri tu ca s-ar potrivi.
       Revin   la partea accea cu rasfatul.Ii faceti rau propriului vostru copil.e o mare diferenta sa spunem intre acea forma de rasfat "pozitiv"in care copilul simte iubirea ta neconditionata,se simte iubit asa cum e si isi asuma greselie si  stie ca  pentru tine el e perfect si alta e acea forma de rasfat "negativa: cand eu ca parinte trebuie sa stau drept sa nu supar copilul.Repet ii faceti rau,nu asa ii aratati iubirea voastra.Va creste in frica ,in teama,va creste stramb.Spuneti-i copilului  cat de mult il iubiti,cat de fericiti sunteti ca exista in viarta dumneavoastra!II sunteti model,va imita!Jucati-va cu el,iesiti la plimbare,incercati sa  faceti activitati in comunImi  aduc aminte cu mare drag,cand ,sambata  eu si fratele meu timp de o ora,doua eram parintiii,iar parintii nostri erau copiii.Era  extraordinar!Multumesc din tot sufletul parintilor mei (si atunci nu erau atatea surse de documentare),dar ne-au iubit neconditionat s si ne iubesc pe mine si pe fratele meu.Nu pot sa nu amintesc de minunatii mei bunici,care   "  mi-au umplut copilaria  cu tot ce-i mai frumos.
         Reguli  ale disciplinei iubitoare:
      1.INFORMATI  SI IMPLICATI COPILUL!
       2.NU REACTIONATI VIOLENT!
      3.EVITATI SA EMITETI ORDINE!
     4.TINETI-VA DE CUVANT!
      5.Manifestati-va dragostea deschis!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu