Despre mine

Fotografia mea
Romania
Acum, sunt bine asa cum sunt. Si cum spunea Nico, "nimic nu vine prea devreme sau prea tarziu". Ma iubesc si ma accept asa cum sunt.

luni, 4 noiembrie 2013

Sunetul inimii

 "Auzim adesea următoarele: “Părinţii mei m-au crescut cum trebuie, chiar dacă au folosit time-out-ul sau alte pedepse. O să-mi cresc copiii la fel, nu am nevoie experţi, de sfaturi sau de cărţi despre parenting, deoarece disciplina tradiţională este suficient de bună.” Ce părere aveţi despre această perspectivă? De ce merită să o schimbăm?

E foarte dificil să acceptăm ideea că s-ar putea să fi fost ceva greşit în felul în care am fost crescuți. Sau că a lipsit ceva din educația pe care am primit-o de la părinții noştri. Aici nu e vorba de totul sau nimic, desigur: unele aspecte ale modului în care am fost crescuţi e posibil să fi fost minunate, dar este nevoie de ceva curaj pentru a lua în considerare că alte aspecte au lăsat de dorit.

În jurul nostru vedem adulţi care suferă de depresie, stimă de sine scăzută sau au nevoi nesatisfăcute. Toate acestea sunt rezultatele unor relaţii disfuncţionale, consecințe ale parentingului problematic pe care îl descriu eu. Dar, chiar dacă noi am reuşit să devenim într-adevăr nişte adulţi în regulă, în ciuda educației primite, de ce să ne jucăm cu sănătatea mintală a copiilor noştri? Există oameni care fumează mai multe pachete de ţigări pe zi şi ajung să trăiască până la adânci bătrâneţi, dar asta nu înseamnă că e în regulă să fumezi sau că îți laşi copiii să fumeze.

Să-ți creşti copiii cu dragoste şi cu un scop, mai degrabă decât cu mită şi cu ameninţări - acest lucru creşte foarte mult probabilitatea ca ei să crească sănătos din punct de vedere psihologic."(sursa:Totul despre mame")

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu