Despre mine

Fotografia mea
Romania
Acum, sunt bine asa cum sunt. Si cum spunea Nico, "nimic nu vine prea devreme sau prea tarziu". Ma iubesc si ma accept asa cum sunt.

duminică, 10 martie 2013

Ma inspira........


Reteta energetica a fiecarei zi

"Mai mult ca sigur ca, daca citesti randurile acestea, ai deja atentia orientata catre o traire constienta si o predilectie catre a privi jocul subtil a lucrurilor, pentru ca faci parte dintre cei care au inceput sa aiba bunul obicei de a se intreba si “de ce?”, nu doar “ce?”. Si, pentru ca si eu am acest obicei (care nu este intotdeauna bun:), lasa-ma sa iti dezvalui cate ceva despre modul meu de a gati fiecare zi.
In primul si in primul rand, daca nu ai o destinatie, orice drum este bun:) Asa ca, e de dorit sa iti alegi o tema de reflectie/observare/constientizare. Eu, azi de dimineata, mi-am propus sa observ gratia. Cum se formeaza ea, de unde vine, cum o pot atinge/manifesta, care ii este cel mai propice mediu si cum pot sa o pastrez in toate intentiile mele. Pentru ca, mai demult, am constientizat ca iubirea, gratia, curajul, armonia, sunt stari de constienta, ce se manifesta prin noi. Si, punandu-mi atentia catre o virtute, primul pas este facut pentru a o manifesta. In treacat fie spus, universul, in giganticul sau algoritm de functionare a prevazut ca orice tema, cand este aleasa constient, sa fie amplificate manifestarile de un contrast foarte puternic in raport cu acea tema. Inchipuieste-ti ce zi am avut cand am ales ca tema de observare conflictul:))
Bun, pai, ca sa facem o analogie clara cu zona gastronomica, pentru ca, pana la urma ne hranim si energetic si informational, sa vedem de ce avem nevoie pentru a realiza un adevarat deliciu din fiecare zi.
In primul rand, e de dorit sa practicam recunostinta. Sa ne umplem sufletul de recunostinta si sa multumim pentru ca suntem asa cum suntem. Apoi, ne luam o destinatie pe drumul invizibil al zilei, prin simpla intentie: astazi vreau sa dobandesc… claritate/inocenta/detasare.
Dedorit sa reanalizam si reteta (sistemul de credinte, cumulul de paradigme prin care ne construim viata, esenta abordarii noastre asupra vietii, metafizica). Este aceasta in armonie cu ce simtim acum?
Ingredientele ne sunt date de alegerile constiente sau nu, din trecut, dar e de dorit sa si facem rost de cele mai importante (nu poti avea o zi frumoasa fara putina armonie si pace interioara, nu?).
Apoi, este vital sa facem primele lucruri primele. Cum ar arata o zi in care intram robotici in igiena corpului fizic, fara a tine cont de faptul ca suntem fiinte spirituale ce au o experienta fizica? Ar fi ca si cum am vrea sa facem o supa, dar nu am pune apa la fiert:) Asadar, un principiu de baza este: primele lucruri primele. Igiena spirituala (orice forma care iti face sufletul sa se conecteze deplin cu Sursa, Creatorul, Dumnezeu, Atman, Sinele Divin, cum vrei sa ii spui), este utila, cat timp o faci constient, nu masinal. La finalul acesteia, dupa ce ti-ai gasit locul in marea orchestra divina, poti fie cere revelarea temei zilnice, fie o poti alege singur si constient.
Apoi, sa nu uitam ca emotiile vin din miscare. Emotia vine din e muovere. Energia care misca lucrurile. Astfel, indiferent cat de putin timp credem ca avem, e de dorit sa facem putina miscare. Niste exercitii de respiratie pot incheia cu succes acest ritual de inceput de zi.
In timpul zilei, a trai constient inseamna de fapt a nu inceta sa privesti cu mirarea incocenta a copilului: de ce se intampla asta? Ce e de descoperit in banalul si repetitivul drum pana la serviciu? Care e darul acestei clipe? Observand lucrurile subtile, nevazute, creandu-ti bunul obicei de a privi lucrurile din planul lor cauzal, iti poate transforma o banala calatorie cu metroul intr-o revelatoare experienta despre cum suntem toti conectati in Unul. Cheia este observarea. Avem oportunitatea de a fi observatori, jucatori si regizori. Fiecare functie vine la timpul sau.
Peste zi, este oportun sa pui cat de des poti tu, frana. Sa privesti lucrurile detasat, dintr-un spatiu de tacere, incercand pe cat posibil, doar sa fii.
Ciclul zilnic se poate incheia magic, intr-o revizuire, recapitulare, incheiere a socotelilor cu toate aspectele si momentele de peste zi in care nu ai cantat perfect. Tibetanii spun ca aceasta recapitulare ofera sansa de a arde semintele karmice sadite peste zi, constient sau inconstient.
Fie ca noi sa constientizam zilnic ca fiecare zi ne este prilej de desavarsire!"
Pofta buna!"(VALENTIN,NOULPAMANT)
                              Multumesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu