Despre mine

Fotografia mea
Romania
Acum, sunt bine asa cum sunt. Si cum spunea Nico, "nimic nu vine prea devreme sau prea tarziu". Ma iubesc si ma accept asa cum sunt.

joi, 29 august 2013

Totul este energie

"Creşterea sensitivităţii şi percepţia energiei

Lucruri care trebuiesc înţelese:
Toată lumea poate să perceapă energia
Există categorii de oameni care simt mai puţin dar acest lucru se poate schimba
Partea conştiinţei care ţine de energie este alta decât mintea
Când percepi energia dintr-un spaţiu nu o faci neapărat cu corpul fizic
E important şi ce mănânci, câtă apă bei şi cât eşti de curat energetic
Lucrul cu energia nu trebuie să devină prea sobru şi serios – trebuie găsit echilibrul între joacă şi disciplină

Cum putem creşte sensitivitatea:
Îmbunătăţind funcţionarea ficatului (pentru că în medicina tradiţională chineză sensibilitatea şi deschiderea ţin de ficat)
Deschizându-ne la nivel de atitudine spre ideea că totul este energie
Observând senzaţiile fără să gândim
Participând la cursuri cu profesori puternici care ne pot ajuta
Desfundând meridianele care circulă prin degete şi deschizând chakrele palmelor prin procedee specifice
Exersând Qigong într-un loc cu energie puternică – la munte sau în parcuri mai ales dimineaţa
Jucându-ne în diferite feluri cu energia

Cum putem antrena sensitivitatea:
Fiind atenţi la ce senzaţii apar dar nu neapărat în corp ci şi în afara lui
Prin scanarea cu palmele a unor plante, copaci, sau persoane care ne dau voie
Jucându-ne cu energia prin crearea de sfere de energie, pase magice şi altele
Exersând mişcări precum mâna norilor din stilul vechi de Taiji
Cum am parcurs eu acest drum

În primii doi ani de Qigong pot spune că nu am simţit niciodată energia în mod concret în palme sau în corp, deşi simţeam că mă umple de energie aşa cum o face şi un pui de somn.

Acum pot să simt, la Qigong, energia concret în palme. Uneori o simt chiar foarte clar, ca pe un curent care trece prin degete sau prin întreaga palmă. Când lucrez cu Reiki de asemenea am reuşit să obţin (sau să permit) apariţia senzaţiilor concrete în palme. Deşi poate am realizat puţin, am aflat multe lucruri utile, şi mi-am demonstrat că sensibilitatea se poate creşte. Poate pe unii dintre voi vă va ajuta ce am scris eu aici.

Cum am făcut asta?
1. Schimbând practica – primele senzaţii în palme le-am avut când am început să practic mişcările din vechiul stil de luptă Taijiquan (foarte diferit de 99% din ce se face astăzi). Tot atunci am primit şi prima demonstraţie de Fa Jing, adică emisia explozivă de energie, iar din acel moment am ştiut sigur că energia există şi poate să-ţi afecteze extrem de puternic corpul fizic.
2. Cu ajutorul unor profesori deosebiţi din diferite domenii
3. Prin relaxare şi observarea senzaţiilor din corp
4. Prin scuturarea mâinilor – ţinând mâinile relaxate şi scuturându-le, pentru că acest lucru stimulează meridianele corpului, mutle din ele terminându-se în vârfurile degetelor. După ce fac asta încep imediat să simt ca un curent clar perceptibil care trece prin degete
5. A crescut cu timpul ca urmare a ceea ce am practicat
6. Prin Respiraţia Conştientă Rebirth, de la prima şedinţă de terapie, fără niciun fel de efort
7. Prin joacă şi exerciţii de grup aparent copilăreşti precum bătutul din palme

Apropos de schimbarea practicii, o precizare importantă este aceea că, deşi acest lucru m-a ajutat să simt energia, nu a fost neapărat cel mai bun lucru. Atunci când vrei să obţii rezultate puternice pentru tine însuţi (să te vindeci pe tine însuţi sau să îţi întăreşti sănătatea), este foarte important să perseverezi mai mult timp într-o singură practică (sau o suită de practici). Nu e bine să alergi de la o şcoală la alta fără să aprofundezi nimic. Dacă practici constant tehnicile dintr-o anumită şcoală şi nu funcţionează, atunci e bine să schimbi stilul, sau să încerci mai multe în paralel. Nu zice nimeni să urmezi orbeşte ce ţi se predă, poţi chiar să îţi creezi propriile tale tehnici la un moment dat. Dar e important să alegi ceva şi să practici acelaşi lucru în fiecare zi măcar o perioadă de timp. Eu practic şi Qigong şi o serie de exerciţii din alte sisteme, dar în fiecare zi practic acelaşi exerciţii şi apoi acealaşi trei tehnici de Qigong în aceeaşi ordine, şi abia după aia, pe parcursul zilei, mă mai joc aleatoriu cu alte şmecherii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu